Blomkrukor

Brydde mig inte om att kasta Pelles Conversedojor, utan spikade fast dem i balkongräcket och satte ner blommor i dom istället...  Visst blev det fint!?!!
Det tycker iallafall jag ;) Varför ska man alltid vara som alla andra och sedan tycker jag ju att man ska ta vara på saker och ting... Alltså här menar jag återvinning..

Få se nu om blommorna överlever att stå i Pelles svettiga skor ...

Nä nu ska jag ut till köket igen för att fixa klart dagens middag..

Grekisk Kyckling

Ingredienser

4 port

4 kycklingfiléer , ca 500 gGrekisk kyckling
smör
1 tsk salt
1 krm vitpeppar
2 vitlöksklyftor eller 1 gul lök
2 dl hönsbuljong
50 g Apetina
2 tsk oregano
2 tsk kinesisk soja
1 msk vetemjöl
2 dl matyoghurt
8-10 svarta oliver med kärna
färsk oregano eller persilja

Gör så här

Bryn kycklingfileérna i smör i en stekpanna. Salta och peppra. Koka pastan. Skala och hacka löken. Fräs löken i smör i en traktörpanna. Tillsätt buljong, mosad Apetinaost, oregano och soja. Rör ut mjölet i matyoghurten och rör ner i såsen. Lägg i kycklingen och låt den koka i såsen i ca 10 min. Garnera med smulad Apetinaost, oliver och färsk oregano. Servera med pasta, lätt kokta grönsaker och bröd.

Ordet är ditt! ♥
Postat av: Tiza

Dom va helt underbara (:

Hoppas bara blommorna överlever ^-^

2010-04-11 @ 16:56:45
URL: http://tiiza.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0