Fredagsmys....



I går var maken och jag och såg uppföljaren till Män som hatar kvinnor Flickan som lekte med elden. Nu är det Lisbeth Salander som står i centrum. Hon blir anklagad för trippelmord och dras in i en härva som leder tillbaka till hennes mörka förflutna. 
Två journalister påträffas mördade och misstankar riktas mot Lisbeth Salander. En stor polisjakt drar igång. Zala, en fruktad man med en okänd identitet figurerar och visar sig även ha en koppling till Lisbeth. Lisbeth måste hålla sig undan men bestämmer sig för att hämnas alla dem som förtjänar det.
Zala är en av dem.
Filmen var jätte bra och jag tycke de hade fångat boken bra, visst det är ju som alltid små saker som jag tyckte skulle vara med soom inte var med. Men filmen fick klart godkännt...

Efter filmen så traskade vi till puben en sväng. Varsin öl och lite snack med mina arbetskamrater blev det innan vi gick hem...

Idag kommer Ulle och hennes lille André på besök, vi ska ner till stan där det är höstmarknad.. Det är en tävling i cityföreningen och då kan man vinna 10.000:- och det hade jag tänkt och vinna... Det tänkte jag förra året också, men det tyckte inte de som drog lapparna ;) Så vi får väl se om vi tycker likadant i år....

Nä nu ska jag fixa till lite frukost, Pelle är och köper frallor så det är bäst jag skyndar mig...

Glöm inte att, bättre ett fat kål med kärlek än en gödd oxe med hat
 


Ordet är ditt! ♥
Postat av: Lina

Låter som om du hade en härlig fredagskväll!!



Jag har fortfarande inte läst böckerna men jag ska snart... Har jag sagt länge nu...



Ha en härlig lördag!

2009-09-26 @ 14:45:41
URL: http://linaishav.blogg.se/
Postat av: annsan_s

Godmorgon! Det var ett tag sen sist jag skrev här..Sorry min vän! Ha en bra dag..Kram

2009-09-30 @ 05:30:45
URL: http://annlouises.webblogg.se/
Postat av: annsan_s

Tack så mycket! Det var ett bra ordspråk..Kram

2009-09-30 @ 18:25:59
URL: http://annlouises.webblogg.se/
Postat av: emma

God eftermiddag :)

Hur är de?



Jag har alldeles nyligen startat en blogg

som är utöver de vanliga, nämligen om

folksjukdomen Reumatism, för att alla kan

drabbas av de när som helst och en del vet

inte vad de är + att jag har de själv.



Är du reumatiker?

Hoppas du lär dig nåt i min blogg :)

Ha de bra / Emma

2009-10-02 @ 12:46:25
URL: http://ebolmgren.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0