Fortfarande trött.....


Måste vara regnet.. kan ju inte vara att jag tokflyttat och burit saker i en hel vecka.. Eller att eleverna betett sig som vildar idag.. Nja, inte en susning faktiskt. Kan ju vara så att det är en kombination av allt... Klockan 15 idag så hade nån elev iallafall lite roligt.. Nån tryckte på brandlarmet så hala skolan fick tömmas på elever och lärare... gissa vad, jo det ÖSREGNADE... Hoppas det kommer fram vem det var, för den eleven kommer inte få det kul.. Många andra elever var riktigt irriterade.. Själv hade jag tur.. Hade just varit ute en svän så jag stod precis vid min regnajacka... Tur för mig, men oj vad månag blev sura och jackan hade jag nog kunnat sälja dyrt....
Idag har jag inte ens varit nere i den gamla lägenheten, visst det är inte mycket kvar men lite är det ju. På söndag ska den vara tömd... Men vi får väl slita lite extra nu i helgen, maken och jag..

Nu till något som jag tycker är SKANDAL !!!

"Pojke skolkade ett helt läsår Trots att en pojke i sjuan skolkade i ett helt år slog kommunen och skolan aldrig larm. Nu får Motala kommuns utbildningsförvaltning och skolans rektor hård kritik av Skolinspektionen, skriver Östgöta Correspondenten. Myndigheten anser att det tog för lång tid innan skolan hade någon kontakt med eleven och föräldrarna.
Orsaken till att pojken inte gick till skolan var att han var missnöjd med den klass som han blev placerad i" Hur i HELVETE kan det hända. Hos oss på Kallinge skolan tycker jag vi har bra koll på våra elever.. Ibalnd känns det som vi jagar de med blåslampa. Men det tycker jag är vårt ansvar..

Nä, nu regnar det inte, så jag ska passa på att sticka ut en sväng med min älsklingspojke...

Hoppa och nicka sockerdricka

Ordet är ditt! ♥
Postat av: Susse

Tack!! Det är åt en 18 årig kille i karlskrona....som det ser ut nu så handlar det om 3 dagar i veckan...tycker det ska bli såå spännande...ska träffa honom imorgon!

Sov så sött!

Kram

2009-09-03 @ 21:17:05
URL: http://sussse.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

tittar in och önska dig en trevlig helg



kram Lisbeth

2009-09-04 @ 13:04:35
URL: http://dreamscapes.blogg.se/
Postat av: Lina

Haha! Kan inte annat än att tycka att det var lite gulligt av den den där eleven att tycka att det var dax för alla andra att få en härlig stund i regnet! Men visst ska han få sina fiskar varma!! Jag skulle aldrig klara av att jobba med barn!Haha!!!



Hoppas du har det bra i nya lyan!



Kram

2009-09-05 @ 03:15:08
URL: http://linaishav.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0