Dagens hjälte....


Idag har jag mött en hjälte.... När jag slutade jobbet idag skyndade jag mig allt vad jag kunde... Halvsprang upp till bussen men ve och fasa, bussen kom just när jag rundade det gamla bankhuset... Började springa och vinka men chaffören så mig inte alls.. Skit skrek jag och vände på klacken.. Jag som hade en tid att passa...
En halv sekund senare tutade en tjej i en cabbe.... Hon hade stannat mitt i den lilla rondelen och ropade till mig..
- Hoppa in så kör vi ifatt bussen... och det gjorde jag... Jag som i vanliga fall är livrädd för att åka bil med främmande människor bara njöt när hon gasade på...
En halv minut senare bromsade hon in bakom bussen, jag ut och sprang fram till bussen.. YES !! Jag hann !!!  
Tänk att det finns så fina människor som denna tjej.. Om världens människor var mer som henne så skulle det vara en PERFEKT värld att leva i !!

Super tack till dig, du min hjälte...


Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0