Rosa bandet....

Jaha, då har rosa bandet kanpanjen dragit igång igen.... Som vanligt går mina tankar till mormor som under många år hade en stor tumör i sitt högra bröst. Mormor var gammal när tumören upptäcktes, runt 80 år tror jag det var. Min mormor hade jätte stora bröst och tumören stt så långt in att de skulle behöva ta hela bröstet. Det hade gjort att mormor hade blivit helt sne samt så trodde läkarna att mormor inte skulle orka gå igenom en sådan stor opration. Så mormor fick bromsmedicin istället. Sista natten jag var hos min mormor så skulle jag tvätta henne, hon var vid medvetande och kände sig så varm. När jag knäppte upp hennes nattskjorta så såg jag bara en stor knöl. Inget bröst utan en knuta så stor som en knuten näve.. Cancern hade ätit upp min mormors bröst.
Dagen efter dog min mormor, 90 år gammal....
Jag saknar min mormor, hon fattas mig..
Så nu uppmanar jag alla, ALLA som läser min blogg att köpa ett Rosa band och stödja bröstcancerforskningen, inte för min skull eller för min mormor skull, utan för er egen skull.. Era mammors skull, era döttrars skull, ja för alla kvimmors skull som ni har nära och kära...
Samtidigt vill jag uppmana alla kvinnor att kolla era bröst, kläm och känn ofta... För ju tidigare som man upptäcker förändringar ju snabbar kan man ju få hjälp...

Själv ska jag till doktorn nästa vecka, säkert inget farligt men dags att kolla... Har under ett bra tag skrattat åt mig själv och mina läckande bröst. Det är snart 17 årsedan jag fick Lisa och man kan ju inte ha mjölk hur länge som helst..
Nu har jag ju inte haft det hela tiden utan det har kommit sista månaderna.. Läste en artikel i veckan och där stod det att man skull kolla upp det med en läkare... och det ska jag som sagt göra på måndag...



Nu är det snart dags att krypa under täcket.. God natt ...


Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0