Väder & epilepsi

Diddles With Umbrella Gifs Images
Oj vad det regnade i morse när jag var ute med Lillemannen... Tur att jag har bra regnkläder.. När vi kom in efter vår morgonpromenad gick han raka vägen fram till hallspeglen och satte sig och väntade på att bli fönad.. Där sitter han sedan och bara njuter av den varma luften.. :) Tokhunden min älskar att bli fönad.. 


Sedan begav vi oss till Karlskrona Lisa och jag för att träffa hennes doktor. Lisa mättes och vägdes och allt såg bra ut. Lisa fick för drygt två år sedan diagnosen epilepsi och har nu i dagarna varit krampfri i ett år. Doktor Mia berättade att om Lisa vill så får hon nu skaffa lempet och börja övningsköra om hon vill. Reglerna är ändrade till ett krampfritt år istället för två som det varit innan.
Kändes jätte skönt och det tror jag Lisa också tyckte. Det har varit jobbiga år, kanske inte så farligt det sista. Men det första året var hemskt. hemskt både för Lisa, mig och resten av familjen. jag var som en hök över henne. Livrädd att hon skulle krampa och göra sig själv illa. Visst har jag farit illa, mycket då beroende på mitt kontrollbehov, för Lisas epilepsi har jag ju inte kunnat kontrollera.
Tack och lov så funkar Lisas nya medicin super bra och hon kan idag leva som vilken tonåring som helst, ja nästan iallafall..
Mia sa idag att hon tycker det är så gott att se oss.
- Ni verkar ha så starka band mellan er, så stor tillit till varandra..
- Ja, sa jag och det tackar jag epilepsin för. När Lisa blev sjuk så var hon tvungen att börja prata med mig. Hon var rätt så inbunden innan och pratade inte så mycket förtroligt med mig.
Nu måste jag ju veta var hon är om jag ska kunna hjälpa henne om det händer henne något. Det känns som Lisa berättar det mesta för mig och jag litar på henne.. Känns så skönt att kunna ha en så öppen relation till sin tonårsdotter på 16 år.

Nu ska jag ta gå och tvätta av mig dagen och borsta gaddarna.
Imorgon blir det cykeldag med eleverna .. HOPPAS PÅ BÄTTRE VÄDER ÄN IDAG... VILL HA SOL

KramOchGodNattAllaVännerOchLäsare

Ordet är ditt! ♥
Postat av: Nanna

Hoppas att allt blir bättre för din dotter. Håller tummarna!



De roliga historierna var ju bara så himla bra!!! Som jag skrattade!!! :)

2009-05-19 @ 10:42:49
URL: http://apieceofthoughts.blogg.se/
Postat av: Micke

Önskar dej en skön helg.

Må väl

2009-05-20 @ 22:41:34
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: bitte

Hej tänkte tipsa dig om min tävling där du kan vinna

En snygg väska och ett presentkort på 500 kr

Postat av: Tappaintehoppet

Att kunna prata med sina barn är underbart. Att vara öppen om allt är viktigt. Hoppas hon får körkortstillstånd. Vi har precis ansökt vi också.

2009-05-21 @ 16:05:15
URL: http://tappaintehoppet.blogspot.com/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0