Kär i en saga.....

Jaha, då har även denna dag gått... Efter en jobbig natt utan sömn så blev det iallafall morgon.. Fick ett jätte fint Sabo smycke av Pelle.. Denna fina lilla flipflop sko... Undras vad han menar med det egentligen ;) kanske att jag behöver skor... JA, så är det nog !! Hahaha!! NOT !!


Hade bara en lektion idag, matte sedan var det dax att åka ner till Ronneby och gå på teater.. Skämmerskans dotter Av LENE KAABERBØL
Dramatisering & regi JAN MODIN

Dina har mot sin vilja ärvt sin mors speciella gåva, hon är en skämmare; när hon ser någon i ögonen kan hon se alla de handlingar som han eller hon i sitt innersta skäms över. Det resulterar också i att dessa människor ser sig själva och skäms över vad de gjort - en mycket otrevlig upplevelse.
Ingen vågar vara en skämmares vän, ingen vågar se Dina i ögonen. Hon känner sig ensam, och vill helst av allt ha vanliga ögon och vänner. Men en dag måste  hon använda sin gåva när något oväntat inträffar.

Detta är spännande historia där man får möta människor och varelser med magiska krafter. Det är också en saga om kampen mellan det onda och det goda.

Det är händelserik och fantastisk resa med Dina. En rädd och ängslig flicka som genomgår prövningar och möter människor som förändrar och stärker henne. Hon blir en modig och stark flicka som till sist accepterar det som gör henne annorlunda

Ett plus ska regissör Jan Modin ha för att han faktiskt tillåter föreställningen att vara otäck. Här förekommer blod, knivar, fylleri och en riktig svärdfajt. Innan föreställningen är slut har Dina tillsammans med den utpekade mördaren tvingats fly både beväpnade soldater och en eldsprutande drake. Som sagt, ett riktigt, mörkt äventyr.

Ungarna tyckte väl inte det vara så superduper skoj men så är ju inte dagens ungdomar så vana att avvända sin fantasi som man måste göra när man går på teater..  När teatergruppen ska gestalta en drake så gjorde så som på bilden.. Någon av ungdomarna sa ..
- Fy fan vad dåligt...
Jag tyckte det var jätte bra gjort...

När vi kom ut från teatern så hade jag lite sms och missade samtal.. Oj, tänkte jag värst vad jag var populär..
Ringde upp maken först.. Då berättar han att Jonte, min svärfar låg på akuten med misstänkt hjärtinfarkt.. Jag bröt ihop totalt.. Tårarna bara forsade... I samma veva kommer Patricia ut och berättade att hon åter igen fått MVG !! Glad och ledsen på samma gång.. Åkte hem nästan direkt efter jag kommit tillbaka till skolan.. Kunde inte sluta gråta.. Se originalbilden
Väl hemma så fick jag höra att han opererats och att han mådde bra..
Gick och lade mig på sängen och deckade direkt.. Sov i nästan 3 timmar och sedan fick jag öppna presenter igen.. Jätte fint Sabo smycke av tjejerna, sedan traskade vi ner till Kinesen och åt massa god mat..

Sedan var det dax för ett meningslöst möte angående studenten på Knuthanskolan.. Det mötet hade jag kunnat vara utan... Fick ju ett "program blad" och där stod ju allt...

Senare på kvällen kom Kimzi och han hed gjort en jätte fin Musse tavla till mig..  Tack snälla Kim, den kommer få herdesplatsen.. Ska fota den en dag och lägga ut den så ni också får se..

Nu har Eurovision seminal nummer 2 slutat och alla låtar jag tyckte skulle gå vidare gjorde det.. Jippy vad jag är bra på att gissa.. ;) Favvisar ikväll var Norge, Danmark och Moldavia...

Nä nu ska jag sov a och hoppas att jag kan sova HELA natten, känns som det var ett tag sedan nu..
NattNatt

Ordet är ditt! ♥
Postat av: marie

Åhhh, inte ett öga kan ha varit torrt när ni sjöng de vackra orden till varandra!

Ha en skön helg, vad ska du hitta på?

Kram

2009-05-15 @ 12:26:17
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0