Vecka 12´s ASG

Alla HUS (Helsingfors Universitetssjukhus) koncernens psykiatriska enheter
uppmanas tillämpa Badkars-testet vid inskrivning av patient

Badkars-testet
 
Under ett besök på ett mentalsjukhus
frågade jag psykiatridirektören hur man kan avgöra
huruvida en patient borde institutionaliseras eller inte.
 
- Jo, sade direktören, vi fyller ett badkar med vatten.
 Sedan erbjuder vi åt patienten en tesked, en tekopp och ett hink.
 Han / hon ombeds att tömma badkaret.
 
- Jag förstår, sade jag, en normal person skulle använda hinken för att det
 är större än teskeden och koppen!
 
- Nej, svarade direktören,
en normal person skulle dra ut proppen -
önskar du en sängplats närmast fönstret?
 
           -Haha- 

Ordet är ditt! ♥
Postat av: Sho

hej, var hittade du badkaret? priset?

jag letar efter ett själv,



Tack för hjälpen, jag skulle uppskatta den mkt.



[email protected]

2010-10-07 @ 19:08:38
Postat av: yasmin

Hej, vill veta var du hittade badkaret,(märke, pris). Jag och pojkvännen letar nytt.



tack för hjälpen!

mvvh Y

2010-10-07 @ 19:12:26

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0