Och vinnaren är........

I kväll smäller det ;) The grande final in the melodifestivalen..fireworks.gif fireworks image by PapaMike_Lynn

Ska på Party ikväll och titta på det tillsammans med andra Shlagernörda..  
Så jag kommer redan nu skriva vem som jag vill ska vinna hela tjotaballongen, men först en liten resume av finalisterna....

Först ut ikväll är.....

Måns Zelmerlöw med låten Hope and Glory, en av favoriterna... Bara han hade plockat bort sina dansare, så hade det varit bättre än bra..

Sedan kommer hon.... Caroline af Ugglas med sin Snälla, Snälla som sägs 21 gånger under låten.. Låten växer för varje gång jag hör den....

Lilla Agnes med sommarens plåga Love Love Love, är en riktig shlagerdänga...

H.E.A.T -med 1000 Miles låter som man trillat 20 år tillbaka. Heja 80talet och tajta byxor på män.

Emilia  med sin You're My World, nej tack. Lät bättre med Big, big world...

Alcazar med Stay The Night kommer få det svårt om e vinner hörde jag på radion. Andreas är ju AIDS sjuk och männisor med Hivsmitta får inte komma in i Ryssland.. Hmmm... Konstiga regler...

Den stora Sarah Dawn Finer med sin underbara ballard Moving On  är bland det mäcktigaste jag hört. Tyckte den var lam i början men jag har ändrat mig... Vilken röst hon har....
E.M.D. med sin Baby Goodbye är en klämkäck låt som får vilken fjortis som helst på fall. Pojkarna har bestämt för att byta från svart till vitt. Blir nog hur bra som helst..

Sofia med den grekiska låten Alla...   USCH FY och BLÄÄÄÄ !! Jomboplatsen för henne...
Sanna Nilsen kopian Molly Sandén med Så vill stjärnorna är en vacker låt som jag inte tror kommer komma långt...

Malena Ernman med sin skrikiga La Voix, eller nä, det tycker jag inte utan jag tycker denna låt är JÄTTE bra och om vi ska vinna i MOSKVA så är det denna låt vi ska skicka..

Min vinnare i kväll är alltså Malena Ernman ..









Återkommer imorgon med en redovisning av kvällen....

HaveANiceDayAndNight


Ordet är ditt! ♥
Postat av: Tappaintehoppet

Jag höll också på Malena. Fin låt med fin scenshow också. Å vilken utstrålning människan har! Trevlig söndag.

2009-03-15 @ 17:18:55
URL: http://tappaintehoppet.blogspot.com/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0