Blandad dag, med blandade känslor



Jaha... Då har min äldsta dotter flyttat... Buhu... Usch det känns så konstigt...

Morgonen började ju inte riktigt som jag tänkt mig... När jag in och väckte Lisa så låg hon bara och grät..
- Mamma, jag har så ont i mitt öga..
jag tittade på henne och hela ögat var svullet, bara en liten springa var öppet.. Ringde till jobbet och sa till att jag blir nog lite sen..
När vi kom till läkarstationen så kunde inte läkaren säga var det var utan han ville skicka in oss till akuten. Han hade då undersökt Lisa, men fick först ge henne bedövning i ögat. Hon hade ju så ont... han hällde även någon oragnge sörja i ögat för att se om det var någon skada på hornhinnan, men det var det inte...
Efter en stund i jakt på bil så åkte vi in till ögonmottagningen med Akutremissen i högsta hugg... 

Först fick hon göra ett syn test och det visar sig att Lisa behöver glasögon.. Hon hade rejält nedsatt syn på båda ögonen..
Hennes svullnad hade nu lagt sig och hon såg nästan normal ut igen..
Efter att den jätte trevliga doktorn hade undersökt henne så konstaterade hon att Lisas körtlar i ögat var tilltäppta och att det var en stor vagel på gång inne i ögat..
Skönt att det inte var något allvarligt...



På väg hem så ringde en repoter från BLT och frågade om jag hade lust att hjälpa honom med att fota till ett repotage han skulle göra...
-JAAAA, skrek jag... Sagt och gjort. Klockan 18 stod jag redo med kameran... Bilderna och repotaget kommer i morgon i Blekinge Läns Tidning...

Tackvare fotojobbet missade jag första flyttlasset... Men jag blev inte så ledsen för det ;)
Efter en timme kom Jimmy och Kims pappa Jocke och tog det sista med min och Lisas hjälp..
Deras lägenhet var rätt liten och väldigt sliten men den kommer att bli riktigt mysig när dom blir färdiga.. Vi avslutade kvällen med glasskalas ute på deras innergård...

KramOchGodnatt

Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0