Slut

Så var tosia slut för denna gång...
Tosia Bonnadan har funnits i 152 år och är en av Sveriges största och mest kända marknader. I dagarna tre, andra helgen i juli varje år fylls gator och torg i Ronneby av glada marknadsbesökare.
Knallemarknad, karuseller och musikunderhållning i Ronneby centrum
lockar ca 100 000 besökare.
Men nu är det slut för denna gång.. Stan ligger nu tom och öde igen och allt är som vanligt igen...

Satt ute på nätet och letade efter gamla bilder från Tosia och hittade massa gamla roliga bilder.

Första bilden är från 1990 och jag själv var höggravid med Particia.
På bilden här brevid ser man ryggtavlorna på två äldre damer.. Damen i grå kappa är ingen mindre än min älskad mormor ovh den andra gamen är hennes syster Selma... Gissa om jag blev snopen att se dem på bild...

Mormor och Selma var som ler och långhalm.. Selam var förståndshandikappad och bodde hos mormor och morfar hela sitt vuxna liv..




Nästa bild är från 2002 och det är Lisa som
är 8 år då. Hon åker kaffekopparna och ser hur glad ut som helst...

Nä, nu ska jag ge mig på stryktvätten och smatidigt titta på en film på  5an...

Tjo och tjim badring



Ordet är ditt! ♥
Postat av: tiza

vilka underbara bilder, var hitta du dom?

2009-07-12 @ 23:10:02
URL: http://tiiza.blogg.se/
Postat av: Liisa

haha, THE PINK GIRL! xD

jag är alltid happy :D

2009-07-12 @ 23:34:45
Postat av: Micke

Gamla bilder är nostalgi.

Kram Micke

2009-07-13 @ 19:21:25
URL: http://pappamicke.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0