Marley och jag

I kväll har Pelle och jag sett filmen MARLEY OCH JAG,  en  varm komedi om livets bergochdalbana med Owen Wilson och Jennifer Aniston i huvudrollerna som Josh och Jennifer Grogan. En självklar del av familjen är den bångstyriga hunden Marley, alltid redo att sällskapa, trösta eller ställa till det för sina ägare.

MARLEY OCH JAG är baserad på den bästsäljande boken med samma namn, skriven av  John Grogan..  För regin står David Frankel som regisserade ""Djävulen bär Prada"".


John och Jenny är nygifta, de har precis skaffat sitt första egna hus med en liten trädgård. Båda har jobb och fast ekonomi. Men ingen av dem känner sig redo för att ta steget och skaffa barn, så deras, som så många andras val blir att skaffa en hundvalp.

De skaffar inte vilken hundvalp som helst, utan de skaffar "reahunden" Marley.

Marley är världens mest neurotiska och älskvärda hund. Dock är han inte riktigt så som Jenny och John hade tänkt sig, de hade inte planerat att få huset rivet varje gång det åskar, eller släpas runt kvarteret på promenaderna eftersom Marley blivit kär i grannens pudeltik. Han lyckas t.o.m bli utkastad från dressyrkursen.

Man får följa Marley från när han föds ute på landet, fram tills den dag då han blir för gammal och John och Jenny är tvungen att säga farväl.

Många tårar blev det på slutet och jag önskar att min vovve får leva fö alltid ...

 


Ordet är ditt! ♥
Postat av: Lina

Visst är Marley & Me en underbar film! Jag grät hysteriskt på slutet! Dessa älskade husdjur!

2009-07-28 @ 09:07:00
URL: http://linaishav.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0