Raggningsreplik....


Snygg ögonskugga du har... Passar sååå bra till din klänning !! Hahahaa
Den komentaren fick jag igår kväll av en motligt berusad man i 45 årsåldern...
Nästa mening han sa var:
- Hade jag inte haft så ont i benen så hde vi dansat hela kvällen. Men tyvärr går jag som
  Zeb Macahan.
- Och vad jag vill har ingen betydelse då, sa jag.
- Nä, tyvärr lilla guman....
2 minuter senare står han framför mig och försöker vicka på höfterna och tra mig i handen.
- Kom nu lilla du så ska vi dansa.
- Ehhh... NÄ, det ska vi inte.
Jag och Susse reser oss upp och går där ifrån....
Ja, jisses vad vissa män tror... Snygg ögonskugga, undras vart han läst det !! Hahaha...

Var ute med jobbet igår och hade hur trevligt som helst. Klockan 19 bar det iväg till Ronneby Cafe och matsalar. Jag var nästan sist in vilket betydde att jag fick sitta vid en kant. hmm, tycker inte om det. jag vill helst sitta i mitten så jag kan prata med många samtidigt ;)... Tycker om att stå i centrum om någon missat det...
Men, men inget att göra åt. Fick in min förbeställda mat. Lammkottlett men potatisgratäng.. Shit så gott....
precis när jag svalt ner maten med ett glas rött vin så kom någon på den smarta idén att vi skulle flytta ett steg till höger. Vilket gjorde att man helt plötsligt fick nya bordsgrannar. Så höll vi på hela kvällen tills Alla hade fått chansen att prata med alla...

Vi 23 tiden hade alla åkt hem, ja utom jag och Susse då... Vi drog vidare till det ny öppnade stället i stan.. Gt SportsBar, och vips så hade vi höjt medelåldern på det stället.. Ja iallafall för oss kvinnor.
Där var knappt en timme, efter mannens desperata raggningsförsök så drog vi vidare...
Hmmm... Ronneby en fredagskväll är lika med NOLL !!! Så strax innan 01 hade jag krypit ner under kudden brevid min älskade
make.... Kolla förresten in hans dikt till mig på hans blogg !!




Deltävling 1 i Göteborg ikväll....... ÄNTLIGEN !!!

Soffan är bokad och dippen är klar ;)
Lisa var ju och tittade på genrepet igår så jag fått lite förhands tips.. Hon tipsade att Caroline af Ugglas med låten Snälla snälla, var HEMSK.. Lisa hade sjungt med i refrängen SNÄLLA SNÄLLA SLUTA NU OCH GÅ AV SECENEN.... HAHAHA !! Vi får väl se vad jag tycker om kvällens start fält.

Dessa sjunger ikväll:
Nina Söderquick - Tick tock
Jonathan Fagerlund - Welcome to my life
Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus
Scotts - Jag tror på oss
Emilia - You`re my world
Alcazar - Stay the night
Caroline af Ugglas - Snälla snälla
Marie Serneholt - Disconnect me

Själv har jag inga favoriter alls av dessa artister, skulle väl vara Shirley isåfall.. Men nä..... 



Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0