Patrik 1,5

Igår kväll kröp jag ner under täcket och såg en helt UNDERBAR film. Nämligen Patrik 1,5.

"I ett pastellfärgat hus på en soldränkt gata flyttar de in, Sven och Göran Skoogh. Medan grannarna lite obekvämt skruvar på sig på sina verandor, inreder de varsamt barnkammaren där deras kommande barn snart ska flytta in.
Sven och Göran har blivit godkända som adoptivföräldrar, och de kunde inte vara lyckligare. Men så en fredagseftermiddag knackar Patrik på, och är allt annat än den laglydige, öppensinnade 1,5-åring de hade lovats.

Patrik är 15, har grov misshandel i bagaget och ett ordförråd begränsat till "jävla pedofil", och förklarligen inte helt nöjd med sin nya situation. Det är heller inte paret Skoogh, som inser att de måste lösa missförståndet så fort som möjligt - efter helgen. Till dess får de gömma alla knivar, sova i skift och helst låsa in den lille ligisten, men han får hur som haver stanna i ett par dagar. Och på film vet vi ju att det oftast för med sig bra saker, i slutändan."

När filmen var slut rann tårarna ner för kinderna och kudden bidde blöt. Det här var den BÄSTA filmen jag sett på länge. Var kanske lite för mycket hångel mella Göran och Sven, men hade det varit ett hetrosexuellt par hade jag nog inte reagerat. Men skit i samma filmen var iallafall helt underbar. Min stora dotter Patricia kommer att ÄLSKA den..


 


Betyg på filmen: ¤¤¤¤¤ av 5 möjliga ;)

HaveANiceDay




 


Ordet är ditt! ♥
Postat av: Agnes (Five Sisters)

jag håller verkligen med :) filmen är riktigt mysig och bra gjord! kram <3

2009-02-16 @ 22:01:45
URL: http://fivesisters.blogg.se/
Postat av: Lina

Kollade på Patrik igår! Blev helt kär i denna filmen! Min utvärdering hittar du på min blogg!

Kram på dig!

2009-02-17 @ 17:47:37
URL: http://linaishav.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0