Om snö tycker jag INTE !

Nä, fy usch och bläääää.. Det är kallt, vått och halt....
Min kropp mår inte alls bra av kylan. Visst är snö fint och titta på och visst blir det ljusare ute men NEJ jag tycker inte alls om snö.
förra året jobbade jag på ett låg och mellanstadie och där var jag ständig rastvakt. När det kom snö ute så förvandlades nästan alla barn till små monster. Nu när jag jobar på ett högstadie så trodde jag i min enfald att det skulle bli bättre. Men ack så fel jag hade. Ungdomarna blir ju totalt skogstokiga så fort det blir lite vitt ute på marken.
Jag menar kasta snöbollar INOMHUS ??? Det gör man inte och när man frågar om de gör det hemma så blir ju svaret oftast nej. Ja, oftast. Igår var det en finnig målbrotts pojke som påstod att han brukade göra det hemma i vardagsrummet. Då sa jag till honom att han skulle ta sina vänner och gå he istället.
- Får jag gå hem, sa han då.?!
- Jajemensan sa jag. men jag ska följa med. Vill hemskt gärna träffa din mamma. Vill höra vad hon säger nä ni har snöbollskrig hemma i soffan.
Då var det helt plösligt inte intressant längre...

Tänk på att:
"Det är alltid bra att veta var man har sina släktingar och vänner oavsett om man behöver dem eller ej."


Ordet är ditt! ♥
Postat av: Ella

Jag e här:)

2009-02-12 @ 22:14:58
URL: http://www.metrobloggen.se/engdahl
Postat av: Karin

Och jag ÄLSKAR snö, men är ju bara för att jag jagar..så kan det va´// Men sommaren går inte av för hackor heller..// Ha´ det..//

2009-02-15 @ 19:07:57
URL: http://karinsdagar.blogspot.com
Postat av: Ingrid

jag är inte i heller så värst förtjust i snö,men det är vackert att titta på. Faller det bara rakt ner och inte blåser så går det väl an. Nej tacka vet jag sommaren och värme.

Kram Ingrid

2009-02-16 @ 23:06:49
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0