Föräldrar


Jag skrev i utmaningen att mina föräldrar VALT mig och det var precis vad de gjorde. Jag är nämligen adopterad och var endast 6 månader när mamma och pappa  fick hem mig. Under 2 år var jag deras fosterbarn. Det var den tiden det skulle ta innan det sociala kunde "se" om mina föräldar kunde ta hand om mig.

Jag föddes på Karlskrona BB maj 1970. Min mamma Ingalill ville inte ha mig utan lämnade bort mig direkt efter förlossningen. Jag var kvar på BB i ca 1 mpnad och fördes sedan till barnhemmet Vesterbo. Där kallades jag för Klara. Efter ca 5 månader kom mina adoptivföräldrar på besök, vi var tre flickor som låg på rad. Jag låg i mitten och de valde MIG !!
Jag har alltid vetat om vart jag kommer ifrån och att mamma inte är min biologiska, men vad är det som räknas?
Jo, den mamma som tröstat ett sjukt barn, den mamma som stolt har hängt upp "fula" teckningar på kylskåpet och sagt,
- Det är min tös som målat så vackert. Den mamman som  klippt en lock från barnets hår och sedan sparat den lilla locken i  en påse.

Inte den mamma som förnekat sitt barn redan innan hon fötts. Inte heller den mamman som dödförklarat sitt barn för sina lite äldre barn.... Inte den som förnekat sitt barn som vuxen, när hon med ljus och lykta sökt sina rötter.
Utan den mamma som ALLTID funnits till hand i både sorg och glädje..
Tack mamma och pappa för att ni valde MIG !!

Kommer nog komma tillbaka och berätta mera om mitt liv som adopterad.

Bilden här brevid är ett kollage på mig och mina två vackra döttrar, bilden är gjord av Nathalie, min mans dotter.
Visst är den fin?

NattNatt


Ordet är ditt! ♥
Postat av: Nathalie

Ja visst är han :D. Tack så mycket!

2009-02-10 @ 10:58:15
URL: http://nathalieke.blogg.se/
Postat av: Nathalie

så sant!

2009-02-10 @ 11:35:29
URL: http://nathalieelina.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag får tårar i ögonen...

Vad underbart att ha föräldrar som älskar en villkorslöst, precis som det ska vara!! Du kan vara lycklig.

Dom säger ju att vi väljer våra föräldrar och att föräldrarna har något att lära av varje barn, jag vet att jag lär mig av mina barn varje dag.

Däremot så har jag ingen mamma sen 8 år tillbaka då jag valde bort henne efter många år av psykiskt terror och jag är stolt över mig själv för jag mår så mycket bättre idag.

Tack för att du delade med dig



Kram

2009-02-12 @ 10:16:34
URL: http://theresewihlner.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0