Familjen Ek och Thern ......


Patricia berättade idag att jag har en hel FAMILJ som följer min blogg ;)
En familj som jag kännt länge. Pappa Totte har jag kännt sedan barnsben. Jag tror att
jag var 11 år och var då på läger. Hällevikslägret var ett gymnastikläger för barn och varade i 21 dagar.
Pappa Totte var då min ledare och jag kommer ihåg att jag tyckte han var såååå häftig.
Varje morgon stod vi och "hälsade" på flaggan. Totte stod som lutande tornet i Pisa och jag var så rädda att han skulle trilla framlänges. ;)
En gång så svimmade jag när vi stod uppställda och när jag kvicknade till så var det Totte som bar mig in till min säng. Gissa om han blev min hjälte restan av lägervistelsen.
Se hela bilden
20 år senare så korsas våra vägar igen. Jag har gått med i Röda korset och ska
genom dom bil hemvärnssjukvårdare. 5 veckoslut ska jag då gå en utbildning på F17 och en av
intruktörerna är just Totte. Ett kärt återsende blir det....
Han är nu gift och har som jag barn. 

Sedan har våra vägar fortsatt att korsas och oftast då genom det millitära och fotbollen.
Hans dotter och min Patricia går nu i samma klass och äldsta sonen ser jag nästan varje dag, när han är ute och promenerar med sin fina vovve.

Det är så kul att höra att människor läser min blogg och vad som är ännu roligare är
när det kommer små roliga komentarer. Så nu utmanar jag HELA familjen Ek och Thern att skiva en liten kommentar nästa
gång ni läser. Och eftersom ni är en familj med tävlingsinsikt så kommer den som skriver först kanske till och med få ett pris...

HaEnFortsattSkönKväll

Ordet är ditt! ♥
Postat av: Mathilda Ekdahl

Jag hann före mamma o pappa. Magnus har ej kommit kom detta med blogg!

Jag gillar den skarpt! Sa det till Tiza igår, att din blogg är ev av mina favoriter!

2009-02-24 @ 16:39:14
URL: http://mork.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0