I skuggan av värmen !!

I skuggan av värmen


Detta är en  filmatisering av Lotta Thells självbiografiska bok med samma titel. (Som jag inte har läst.) Det är en berättelse om knarkandets helvete och kärlekens möjligheter.

Den handlar om den ensamma unga kvinnan Eva som jobbar som väktare i Stockholm men med kanylerna i fickan. Hon har en lång historia som missbrukare bakom sig, grejen är att hon har blivit skickligare på att dölja det. Hon verkar vara vem somhelst..  Det tycker till exempel den unge polis som möter henne en sen natt i jobbet. Ljuv musik uppstår tills allt blir uppenbarat och helvetet öppnar sig.

Filmens starkaste scener är när Eva kämpar med demonerna, när allt förvandlas till en fasansfullt tillstånd av undergång, när kroppen rister i kramper, när abstinensen tar sitt strypgrepp.
En jätte bra film och det tog långtid innan jag kunde somna igår kväll.. Var tvungen att samla ihop mina tankar...
Jag har ju själv jobbat med missbrukare på ett behandlingshem och det va de tjejer jag såg framför mig när filmen var slut..


Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0