Valborgsmässoaftonsfirande.....


Just hemkommen från mitt årliga Valborgsmässoaftonsfirande.. Jag firar 10 års jubilemum som nattvandrande mamma.. I Ronneby så har man varje valborg disco i Brunnshallarna.. En stor fylle fest som Ronneby Kommun annordnar.. Ja, för det är just vad det är, en stor fylle fest för våra ungdommar. Visst det är väl bra att man ordnar något och att alla, iallafall de flesta samlas på ett ställe.
I år var vi många vuxna på plats, vilket jag tycker är super bra.
Nattvandrare, fältare, fritidsledare, kyrkan, ordningsvakter och polis var även på plats. Vi tolv tiden kom det även massa föräldrar..
I år var polisen stenhårda med alkoholen. Såg hur de plockade in en massa flaskor.

För min egna del var det lite annurlunda i år. Som jag sa har jag ju varit där under många år och de sista 7 åren som privatperson. Var med Nattvandrarna under ett par år, men jag tycker att jag gör mer nytta som MAMMA !!
Eftersom jag nu jobbar på ett högstadie så känner jag ju nu många av ungdomarna. Tror att de flesta tyckte det var helt ok att ha mig där. Ungefär häften kom fram för att kramas lite medan vissa bara hejade. Visst det fanns vissa som bängde men det bryr jag mig inte om.. ;)

I år tyckte jag det var riktigt lugnt där nere. Vissa år har det varit lite obehagligt.. massa små ungtuppar som hom håller på att pinka revir. Kom ihåg för två årsedan då jag och en väninna hoppade rakt in i ett slagsmål, där vakterna bara stod och tittade på...

Men alltså nåstan inga bråk alls i år.. Skönt.. Nä, nu hör jag hur sängen ropar även maken som just kommit hem från sin nattvandring i Karlskrona, där jag jobbar som fritidsledare..

Glöm inte bort att man kan luras idag, det är ju nu Första Maj..
MajMajMånejagKanLuraDigTillSkåne ;)

Ordet är ditt! ♥
Postat av: Malin

Tack ska du ha! =)

Hoppas att du oxå hade en skön och fin valborg igår!



Fin och mysig blogg du med! =)

2009-05-01 @ 18:13:07
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0