"1177 Råd om vård" kan dra åt HE****E


Just hemkommen från Jourcentralen med Lisa.... Hon har ju varit sjuk till och från nu i två veckor...
Piggnade till i helgen från att varit dålig hela förra veckan..... Hon kom hem i söndags med höger feber och hosta, samt att hon klagade på halsont... Igår bestämde vi at om hon fortafarande kände sig dålig idag så skulle hon till doktorn...
Väkte henne strax innan jag skulle till jobbet och hon var INTE pigg... Likblek och kallsvettig, hon hade visserligen ingen feber men absolut inte frisk..

hade min första rast vid 9 tiden så då ringde jag till Ronnebys läkarstation och knappade in nummer så de kunde ringa upp mig.. De kulle ringa tillbaka vid 11 tiden.
11.15 ringde de och jag berättade hur det låg till och de svarade TYVÄRR !!!
- Har inga fler tider idag, du får ringa imorgon och hoppas att det finns tider då.... Jävla, stolpskott, tänkte jag.. Hon ska till doktorn idag där med basta...
Slutade klockan 17 idag och på bussen ringde jag till 1177, Jourcentralen... fick där prata med en sjuksköterska som enligt mig var helt dum i huvudet.... När jag berättat hur allt låg till såg tyckte hon att jag skulle ge några isbitar till Lisa så skulle hon iallafall få lite vätska i sig.. Sa då att Lisa har epilepsi och att hennes kramper utlöses när hon inte får äta eller tillräkligt mycket sömn.. Lisa har inte krampat nu på 10 månader och jag vill inte att hon ska krampa igen bara för att inte läkarvården kan ta sig tid och kolla upp henne.. Jag var nu riktigt arg och otrevlig...
Okej sa hon, du kan väl få en tid då, men du ska ju inte tro att läkarvården kan göra underverk..

När vi kom in till läkare så bekräftade hon att Lisa hade halsfluss...

Konstigt att man måste bli otrevlig för att få hjälp.. Tänk om jag inte varit så påstridig, då hade Lisa inte fått hjälp...


Glöm inte vad Moder Theresa sa:

"Vi kan inte utföra storverk här på jorden. Vi kan bara göra små saker med stor kärlek"

Ordet är ditt! ♥
Postat av: Snäckan

Man blir både trött, arg och irriterad! Tur för din dotter att hon har en tuff mamma i alla fall. Tänk de som inte har det!

Hoppas du har en fin dag i solen!

2009-04-02 @ 13:16:13
URL: http://fibrodagboken.bloggagratis.se/
Postat av: Elin - Design&Makeup

Usch jag verkligen avskyr då läkarna bara struntar i en sådär, jag har varit med om det jättemånga gånger då det var varit "akut".

2009-04-02 @ 13:49:15
URL: http://designandmakeup.se
Postat av: Tappaintehoppet

Vården i ett nötskal!

2009-04-02 @ 16:59:54
URL: http://tappaintehoppet.blogspot.com/
Postat av: annsan_s

Hej vännen, du har en påskaward hos mig!



Ha en skön dag.

kram

annsan

2009-04-02 @ 17:22:51
URL: http://annlouises.webblogg.se/
Postat av: Mari Andersson

Sjukvården tycks tro att alla i landet är hypokondriker...

De borde ju förstå att du inte går till dem i första taget eftersom att hon har varit sjuk under en längre period... Tänk att det ska vara så svårt att få den vården man är berättigad till, vi betalar ju skatt för tusan...

Som du förstår så blir jag så arg på detta fenomen som kallas sjukvård...

Hoppas att hon blir bättre nu



Ha det så gott / Mari

2009-04-02 @ 17:40:29
URL: http://maradesign.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0